kolumb855 kolumb855
1051
BLOG

Pierwsza Kolejka Ekstraklasy - typowanie

kolumb855 kolumb855 Ekstraklasa Obserwuj temat Obserwuj notkę 58

 Skończyły się brazylijskie żarty, czas na poważną piłkę!!!

Mało czego nie cierpię tak bardzo jak przerwy pomiędzy rozgrywkami. Ta dosyć szybko przeleciała  i dzięki temu mogę uznać, że na coś ten Mundial się przydał :) Oczywiście znów zacznie się narzekanie na poziom, styl, sędziowanie itd. Ale narzekamy na nasze kluby, na naszych trenerów i skórokopków. Narzekamy, a czasem podziwiamy coś z czym jesteśmy związani emocjonalnie.

 

W końcu to tu strzeliliśmy lub wpuściliśmy pierwszą bramkę, tu pierwszy raz byliśmy na stadionie. Wreszcie to tu pierwszy raz cieszyliśmy się z tytułu czy awansu ukochanego klubu i tu rozpaczaliśmy po jego degradacji. Nie sądzę, żeby takie emocje dane były polskim fanom różnych Reali, Barcelon i innych Manchesterów. Nie ukrywam, że sam też mam swój ulubiony, zagraniczny klub. Jest nim AS Roma, ale żaden ich mecz, nawet derby z Lazio, nie wzbudza we mnie nawet cienia takich emocji jak mecze mojego Kolejorza. A wszelkim malkontentom polecam wczorajszy cytat Oranje...Jestem Polakiem i polskiej Ekstraklasy mam obowiązki... :)

No dobra, trochę się rozgadałem, a teraz czas do roboty. Poniżej pierwsza, inauguracyjna kolejka i kilka słów na temat zbliżających się rozgrywek. Serdecznie dziękuję Oranje i Gzewowi za pomoc w temacie i Drwallowi za zeszły sezon. Zachęcam do typowania, ale nie tylko, Rozumiem ten blog również jako forum wymiany myśli kiboli różnych klubów. Z tymi z Kolejorza mogę sobie pogadać na forum Lecha, a tu liczę na ciekawe, niekiedy ostre wymiany zdań i polemiki.

Zaczynamy w piątek, 18.07 o 18, a kończymy w poniedziałek 21. też o 18.

1. Podbeskidzie Bielsko-Biała - Pogoń Szczecin

2. Górnik Łęczna - Wisła Kraków

3. Jagiellonia Białystok - Lechia Gdańsk

4. Legia Warszawa - GKS Bełchatów

5. Lech Poznań - Piast Gliwice

6. Zawisza Bydgoszcz - Korona Kielce

7. Śląsk Wrocław - Ruch Chorzów

8. Górnik Zabrze - Cracovia

Zastanawiałem się jak zacząć i postanowiłem podzielić stawkę na trzy grupy, tj pierwszą, walczącą o tytuł i podium. Drugą, walczącą o pierwszą ósemkę i trzecią, walczącą głównie o utrzymanie. Oczywiście jest to moja subiektywna ocena i liczę na Wasze komentarze i róznież na polemikę'

I - Lech, Legia, Zawisza, Lechia - kolejność oczywiście przypadkowa :)

II - Wisła, Śląsk, Ruch, Górnik, Pogoń, Cracovia, Korona, Piast, Podbeskidzie

III - Górnik Ł., Bełchatów, Jagiellonia,

I - Wszystko wskazuje na tradycyjny już ostatnio dwumecz Lecha z Legią. Lech wydaje się być silniejszy niż w zeszłym sezonie. Ma, moim zdaniem najsilniejszy pierwszy skład, ale znowu niezbyt silną ławkę w przeciwieństwie do Legii. To może, ale nie musi zaważyć na walce o tytuł. Sporo będzie zależało od ewentualnych sukcesów w pucharach, przynajmniej jesienią bo na wiosnę już pewnie tego problemu nie będzie... :) Bardzo podobał mi się w zeszłym sezonie Zawisza, jak zwykle drużyny trenowane przez Tarasiewicza. Gra trzema obrońcami, po ziemi itd. Były obawy, że konflikt z kibolami spowoduje, że Osuch wyprowadzi klub z miasta, a tu proszę. Odszedł tylko Lewczuk, a przyszedł Sandomierski i kilku ( oby nie za dużo ) Portugalczyków. W sumie nieźle to wygląda. Lechia - wielu nazwało już ich królem polowania i faktycznie, ilościowo wygląda to imponująco, jest też kilka ciekawych nazwisk. Łukasik, Borysiuk,a Pawłowski ma szansę zostać gwiazdą ligi. No i jest jeszcze Możdżeń. Wyobrażam sobie jak Lechia przyjeżdża na Bułgarską, przegrywa 2, albo 3:1,ale bramkę dla nich strzela właśnie Możdżeńz wolnego...

 

 

II - Wisła - tak sobie to widzę. Spore straty, a doszedł tylko średni zaciąg z Ruchu. Ale Semira to mi w Lechu brakuje...

 Śląsk - też słabo, na plus powrót Celebana ale z drugiej strony znowu będą Pawełki...

  Ruch - Jak wyżej. Nie udało im się też namówić Demjana. No tak , ale akurat w Chorzowie już nie takie cuda widzieliśmy...

  Górnik - życzę im jak najlepiej, ale dopóki nie skończą stadionu, nie ma o czym gadać...

 Pogoń - nasza druga największa kosa, ale zawsze czuliśmy do siebie wzajemny szacunek. Nie czuję natomiast szacunku do "sir" Wdowczyka i chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego. Mogli być rewelacją sezonu, ale coś tam nie wyszło. Na plus zatrzymanie Akahoshiego i Robaka. Szkoda, że nie będzie już Bartosza Ławy. To taka ichniejsza ikona, coś jak u nas Reiss, a do tego w młodości sąsiad mojej byłej sympatycznej koleżanki ze Szczecina... :)

 Cracovia - ciekawie, z jednej strony strata Boljevica, a przede wszystkim Saidiego, z drugiej niezły ostatnio Cetnarski i ciekawy desant z Dolcanu.

 Korona - trudno powiedzieć, właściwie wszystko jest możliwe

 Piast - odszedł celebryta Król, ale to chyba żadna strata. Ładnie kończyli poprzedni sezon i mają szanse na pierwszą ósemkę.

 Podbeskidzie - od początku podobało mi się Podbeskidzie Ojrzyńskiego. Są też dowodem na to, że u nas wystarczy zdrowo zapier...ać, żeby mieć pierwszą ósemkę. Do tego powrót Demjana. Tu będzie dobrze.

 

III - Górnik Łęczna -  Byłem kiedyś w Białymstoku na Kolejorzu i poznałem tam prezesa Kapelko, związanego wówczas z Jagą. Fajny facet i trzymam za niego kciuki, ale czy Buzała i Kaźmierczak wystarczą? Będzie ciężko...

 Bełchatów - Mieszane odczucia, chyba nikt szczególnie tego Bełchatowa nie lubi. Nie dość, że za publiczne pieniądze to jeszcze  JEDEN tysiąc ludzi na meczach. Do Poznania odszedł Wilusz, ale za to przyszli swaj nasi wychowankowie Ślusarz i Telichowski. Do tego mają w bramce Zubasa, który kiedyś miał tam genialną rundę. Dałem ich do trzeciej grupy chyba trochę z przyzwyczajenia bo słabi raczej nie będą...

 Jagiellonia - pewnie jesteście zaskoczeni, sam jestem, że dałem Jagę do trzeciej grupy. Ale straty spore, Plizga, Popchadze, wzmocnienia wątpliwe, Wasiluk. Bardzo lubię Jagę, ale sam Quintana może tego nie pociągnąć...

To tyle na początek rundy. Mam nadzieję, że Was nie zanudziłem :) Ze swojej strony  proponuję powrót do małej ( stówa ) składki na koniec dla zwycięzcy na waciki. Zapraszam do typowania i do dyskusji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kolumb855
O mnie kolumb855

Niebiesko-Biały

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport